lördag 23 april 2011

Påsk och Trollgrottan

Påsken 2011 blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Hanna blev sjuk och vårat Skåne besök blir inställt men då får man ju ta tag i att göra nått. Jag och min broder har velat åka till en grotta som ligger utanför Fagered några kilometer från Ullared. Grottan är en lite längre spricka mellan 2 stora block så det är egentligen inte så märkvärdigt men miljön runt detta är väldigt vackert i sig som ni snart kommer få se. Kan verkligen rekommendera detta område om ni vill ha något intressant framför er, det är hyffsat krävande också så man har det i tanken. Finns en skylt längs vägen som står Trollgrottan på.


Vid parkeringen, säkerhetsgrind 1
Den andra säkerhetsgrinden innan vi kommer till de riktiga stenarna
2st små stenar
Liten visning över hur små stenarna är, Mikael är väl 185+ skulle jag tro
Fräckt! :D
Ingång nr1 till höger
En fräck bild helt enkelt!



Ingång nr2, Mikael kollar in för att se hur det såg ut
Dock så var det väldigt isigt i gången där uppe så vi vågade inte gå hela vägen utan halvvägs bara
En till litet hål dock för högt att se nått längre
  
Så vi begav oss högre upp mot toppen, redigt brant var det och mycket hala bladhögar så man skulle likaväl kunnat flugit ner för ett misstag
Brossan sitter där uppe
Upp i från där Mikael satt!
Jag stitter vid kanten å göttar mig med min höjdskräck
En liten panorama bild för att hålla standarden för de senaste månaderna

Brossan sitter å njuter av utsikten å varmt vatten
En bild ner i från, toppen mitten och går man mot grottan så går man in i skogen till höger. Mäktig miljö detta!
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar