söndag 8 augusti 2010

Johan & Carolyn

Så då var det dags för en porträtt session igen, ligger tätt nu tycker jag men ska inte klaga det är faktiskt riktigt kul om de som ska fotas är medgörliga :D 
Detta var ett lite annorlunda session får jag säga, inte på ett dåligt sätt för det blev ju bra i slut ändan. Vi kom fram till att alla inte var ändade för att bli fotograferade, någon kanske känner igen sig när jag säger så men det är ju sant, så är det ju med allt. Vissa kan dansa vissa inte, vissa är bra på matte och pluggat högskola vissa kommer aldrig förstå. Men som sagt det var en trevlig dag hos Johan och Carolyn. 
Det var faktiskt soligt när vi kom dit men mat var tvunget att ha innan vi började våran session. Under tiden vi åt så blev det dock allt mulnare på himlen utanför. Det började regna och trodde aldrig det skulle ta slut. Efter nån timma Wii spelande så började det klarna upp igen och vi begav oss ut för att leta foto plats utan någon framgång. Jag ville ha en åker, några träd så vi åkte mot Säve men det regnade liksom mycket där så vi åkte mot Ramberget som inte låg så långt från deras lägenhet. Ett varv på berget så kände jag inte någon dragning till att fota då jag brukar få en "wow" känsla där jag verkligen vill fotografera. Vi satte oss i bilen för åter åka mot Säve, vi hittade en grusväg som jag äntligen kände var helt ok dock inte perfekt men solen var på väg ner efter denna väntan vi hade. Här kommer lite bilder ialf. Kan ju berätta att Carolyn gillar "Lolita" klädsel och det är lite av dock tema i klädseln, tycker det ser rätt coolt ut faktiskt, där av klänningen :)

Orsaken till att de ser stela ut i denna bilden är för att Carolyn är ifrån Texas USA och om man kan sin lilla historia om äldre bilder från cowboy tiden så var ju folket rätt stela och visade inte riktigt mycket uttryck. Ett rätt bra försök får jag säga :)

Rätt intressant fotning som sagt, kommer nog fota Carolyn senare i framtiden med Lolita utstyrsel och det ser jag fram emot, undrar om någon av hennes Lolita vänner kommer med! 

Ps. om någon vill ha porträtt bilder på sig eller med partner, unge så hör av er så kan vi säkert lösa något!

1 kommentar:

  1. Det är lika bra som vanligt Nicke ,du är suverän,himla bra bilder .kram

    SvaraRadera