fredag 6 augusti 2010

Stinas dop och det oväntade bröllopet

Tänkte lägga upp lite bilder från min brorsdotters dop och det hemliga bröllopet som hölls i Älekulla kyrka den 18/7. Jag fick aldrig gå runt å fota som jag gjorde på min kusins bröllop, så det blev "sitta still & efter allt" bilder. Kyrkan är rätt mörk i sig fast det var hyffsat ljust ute så dock fick det bli lite högre ISO som märks men huvudsaken är att man fick fångat ögonblicket där glädjen är som störst. En bild beskriver mer än tusen ord!
Så vi börjar väl med Stinas dop.


Den pensionerade prästen Per-Åke, han som förbjöd oss att sjunga "Idas sommarvisa" på skolavslutningen när vi gick i 4an, -det var gud som skapade jorden inte Ida ^^
Här har vi Gud föräldrarna Eva-Lena och Mattias P, lilla Stina, modern, fadern och den heliga andens namn, Amen. 

Sedan efter 1.5 timmar tog gudstjänsten slut och folk började röra på sig. Prästen sa adjö till sin vanliga församling och gästerna var konfunderade för Mattias och Madeleine var inte där framme vid altaret och då sa prästen till alla att vi skulle sätta oss ner igen för att han hade något glädjande besked, jag visste ju vad som skulle komma hända för jag var ju på Mattias svensexa fredagen som vart men i stort sett hela kyrkan började ju undra vad som händer. Alla satte sig efter en stunds lalande. Då började organisten spela en låt jag inte har hört men han var rätt glad att inte behöva spela samma svisa varje gång, hörde jag. Det var bröllops låten som sjung mellan kyrkans väggar, det blev tyst i bland bänkarna och där kom Mattias och Madeleine ingående hand i hand och såg väldigt lyckliga ut.


Så efter denna glädjande uppståndelsen så for hela kalaset ner till Eva å Mattias för där var det kalasmat som väntade de hungriga magarna. Det blev paket öppning och massa god tårta efter det.
Denna dagen var en rätt lyckad dag med vädret på vår sida. Hoppas på mer sånt här fram över, överraskningar är kul :D






3 kommentarer:

  1. Jätte fina bilder Nicke o du skriver så himla fint till bilderna också Kram vännen

    SvaraRadera
  2. Dina bilder är helt fantastiska och jag tycker det är jätteroligt att du startat en blog, har lagt den till mina favoriter.
    Du har verkligen lyckats fånga ögonblicken som säger allt, ta bara det fotot på Madeleine och Mattias står och tittar varandra djupt i ögonen det fullkomligt strålar av lycka, man blir riktigt varm om hjärtat...

    SvaraRadera
  3. Tack för att du ville föreviga våran dag. Det är guld värt! Kanske att du ville komma och ta klassiska dopkort på tösen innan klänningen blir för liten :)

    SvaraRadera