fredag 6 augusti 2010

Jonas, Anki å lilla Jamie!

Min polare ifrån Borås hade frågat om jag kunde ta lite familj bilder under semester då de rätt så nyligen fått sig en liten skön grabb till världen. Så vad kunde inte bli bättre än att jag som är fotograf fotar denna glada familjen. Denna session tog faktiskt inte så lång tid, eller det var ju faktiskt min utrustning som var emot mig. 
Blixten ville inte dra av så många blixtrar på detta batteriet som var konstigt för att den hade laddat hela natten. 
Väl uppe i Borås och en fylld familjebil så åkte vi mot våran destination "ett bra ställe att fota på". Jag tänkte vi fotar höger sida den här sjön norr om Borås för solen ligger ner där då det var kvällning och lite mulet. Vi hittade ett ställe vid en kanot klubb, såg det ut som ialf. Vi tog några bilder vid bryggan som låg i vattnet och på en bänk. Sedan började blixten ge sig, så vi drog rätt snart till deras lägenhet för check av bilderna. 

 Fidde höll jag på att glömma :D

Väl hemma hos Jonas och Anki så satte vi oss för att kolla hur bilderna blev då kom jag på att jag hade mer batterier med mig i den andra blixten jag hade och som jag trodde det funka finfint. Då slog det upp en idé för Anki att vi skulle ta lite bilder på Jamie när han ligger ner på en filt och då var det bara att lägga sig på golvet jämte jobbiga Fidde som bara låg ivägen. Jonas fick bli min foto assistent och hjälpa mig med att hålla blixten och Anki lekte med Jamie. Det var ett roligt försök detta. Här kommer lite bilder.


Lilla hulken någon!?

Väl hemma och gått igenom bilderna och laddat batterierna å testar blixten så blixtra den minst 100 gånger..jaja blir bra nästa gång jag fotar med den som faktiskt är imorgon i Göteborg, min gamla kompis å sin flickvän ska få lite förlovningsbilder tror jag det var. Uppdaterar säkert med nytt inlägg söndag om jag hinner med fotoshooten. 
  
  Moss

1 kommentar: